چهارشنبه هشتم تیر ۱۴۰۱ - 8:2 - امید طاهرنژاد -
در تعاریف مختلفی که برای محیط ارئه شده است در همه ی آن ها عوامل خارج از سازمان مدنظر گرفته شده است. در تعریفی دیگر، محيط شامل تمام عوامل خارج از مرز سازمان است که ممکن است بالقوه بر سازمان اثرگذار باشند.
سازمان ها اگر خواهان بقاء و افزایش اثربخشی خود باشند باید خود را با محیط تطبیق دهند.باید ساز و کارهای نظارت و باخورد را به منظور تعیین و تشخیص محیط و همچنین درک آن ، رصد کردن تغییرات حاصله در محیط ها و ایجاد جرح و تعدیلات ضروری ، ایجاد کنند.سازمان های مختلف با درجات مختلفی از عدم اطمینان محیطی مواجه هستند.مدیران همیشه سعی در رفع یا لااقل حداقل کردن اثر آن بر سازمان خود می باشند.ساختار سازمانی ابزار مهمی است که مدیران برای کنترل عدم اطمینان در اختیار دارند.